Peste Piatra Mica, la intalnirea carpatistilor

cortul meu, ferrino bivy hl

ferrino bivy hl (high lab – testat in alpi la 3000 de metri altitudine)

Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

8 răspunsuri la cortul meu, ferrino bivy hl

1. alex zice:

Salut
    Vreau sa te intreb despre cortul din imagine, in ce perioada a anului il folosesti si cum se comporta la conditiile meteo, in special vant si condens
    Multu

Apreciază

• Salut! Teoretic cortul este unul de 4 sezoane, adica poate fi folosit si iarna (dar trebuie cumparate cuie de iarna separat). Eu nu l-am folosit inca pe timp de iarna pt ca nu aveam cuie speciale, si fara ele nu am reusit sa-l ancorez in zapada prafoasa.

Datorita inaltimii reduse rezista bine la vant, dar si la ploaie. Sigur, eu n-am avut ocazia sa-l testez in vreo furtuna, dar de unele lucruri iti poti da seama din trasaturile lui si specificatiile producatorului (e din categoria corturilor testate in Alpi de Ferrino). Motivul pentru care nu prea l-am folosit a fost faptul ca iarna am preferat sa dorm la stane, iar vara am dormit pe la refugii.

Condens fac in principiu toate corturile in unele situatii. Nici acesta nu face exceptie, desi panza este ”breathable” – respira. Fiind asa mic, e foarte probabil sa atingi hainele de umezeala de pe interior, si mie mi s-a intamplat sa mi se formeze o balticica si pe folia de sol, in interior. Daca nu aveam izopren stateam practic in balta. Dar asta poate si pentru ca iarba era foarte uda, nu stiu.

E un mare dezavantaj faptul ca nu ai loc in el decat culcat, practic nici sa te schimbi de hainele ude nu poti in interior. E un cort bun pt bivuac, pentru situatii de urgenta sau sa-l ai cu tine ”just in case”.

Altfel, daca nu faci ture prea solicitante (pt cort), iti recomand unul care sa fie mai inalt, sa poti sa stai in el in fund. Se gasesc unele chiar si la aceasta categorie de greutate (in jur de 1 kg) – care sunt foarte usoare, sunt mai spatioase, doar ca probabil nu rezista la fel de bine la vant – fiind mai inalte. Depinde unde si cum vrei sa-l folosesti.

• Moisa Vasile zice:

Treaba nasoala aici. Condensul este absolut inevitabil la orice cort, indiferent de anotimp (exceptie poate in unele nopti calduroase in creste in care mai adie si vantul).
        Vrei sa castigi la greutate si pierzi la confort. Faptul ca nu poti sa te schimbi in el cand afara ploua nu-i bine. Apoi aia ca te uzi de la pereti ii si mai nasoala. Baltuta de pe jos nu era de la iarba uda ci de la ce so scurs de pe pereti. Ca io am stat cu cortul pe ploaie torentiala si sub ele curgea practic un paraias,iar in cort era uscat.
        In plus iarna oricum e ineficient ca te acopera imediat zapada si mai mult esti pafara sa sapi ca sa nu te ingoape de tot.
        Vara vrei unul un pic mai spatios in care diminetile cu ploi sa poti sa iti impachetezi bagajul si poate chiar sa iei micul dejun, chiar daca pe o parte. O mica absida au si corturile de o persoana mai reusite si este extrem de utila ca poti gati cu arzatorul si pe vant.
        In rest, mai bine iei unu cu 2-300 grame in plus, cu perete dublu si la ala stii sigur ca nu te uzi.
        Asta o zic pentru cei tentati de lucruri usoare, dar nereusite (si zic pentru ca am patit-o si eu cu corturi dinastea). Sunt scumpe si nu fac treaba.

Apreciază

2. Later edit – completari despre cort, dupa mai multe utilizari pe timp de vara.

Din cauza spatiului mic, am evitat sa folosesc prea des cortul. Totusi au fost cateva excursii in care si-a facut treaba de minune si m-am inteles super cu el. Vara, cand afara nu e asa frig si nici nu ploua, te poti schimba de haine langa cort – ceea ce nu-i chiar asa un mare dezavantaj. Doar daca ploua e mai grav, dar pana acum nu mi s-a intamplat sa ma ploua in excursiile facute cu acest cort.

In schimb, pentru dormit e super. Odata intrat in cort, nu mai ai treaba. Am prins niste vanturi puternice, in zone expuse – flutura folia destul de tare, dar betele nu se clintesc. Daca nu te deranjeaza zgomotul vantului, e ok. Nici condensul nu mi-a pus probleme in aceste excursii, asa ca nu s-a repetat experienta cu balta mica de pe podea.

Detaliu care mi se pare foarte prost gandit este usa – care se deschide ca un pres in partea dinspre cap. Trebuie sa calci pe usa ca sa intri in cort. un avantaj daca iarba e uda, ca te poti descalta fara sa te uzi, dar un dezavantaj daca ploua, ca iti va uda interiorul la cort, in zona capului.

Detaliu super: poti dormi cu usa deschisa, doar cu plasa de tantari inchisa – in felul asta adormi cu ochii la stele si cortul e mult mai bine ventilat.

Folia care e laminata pe interior a inceput sa se desprinda in zonele de presiune, unde-s betele. Sper sa nu afecteze impermeabilitatea – ci doar respirabilitatea in acele zone. Oricum, ma asteptam sa aiba o calitate de fabricatie mai buna. Sistemul care tine sforile intinse e destul de slabut, adica bagi cuiul in pamant, dar sfoara in loc sa ramana intinsa, e mai lungeste – ca scapa din „butonul” ala care o tine fixa. Se rezolva insa destul de usor acest aspect, o infasori nitel in jurul acelui buton.

Marele avantaj ramane greutatea, care e asa redusa pierzandu-se insa din confort. Dar cum ziceam si mai sus, doar pentru dormit in el, e ideal. Eu m-am bucurat in excursiile facute cu acest cort ca am putut sa am bagajul mult mai usor (mai ales ca am mers si cu sac mic, de vara). Iar asta a contat mai mult decat timpul pe care l-am petrecut pe langa cort, gatind si schimbandu-ma de haine.

In interior e spatiu si sa pui bocancii, langa tine, geanta foto – chiar si rucsacul, daca il golesti. Eu am preferat sa las rucsacul afara, cu husa de ploaie pe el.

Totusi, nu recomand acest cort – decat celor „minimalisti”, care vor sa aiba un adapost la ei pe trasee lungi, unde e posibil sa nu gasesti vreo stana parasita. Altfel, un cort un pic mai greu dar mai spatios, poate fi mult mai practic.

3. adrian zice:

Interesante si utile constatari. Te urmaresc cu placere si in filmele de pe youtube. Ce parere ai de fratele ferrino sintesi 1, in sensul de a-l folosi in ture de munte, la noi in tara? Ti-as ramane recunoscator pentru raspuns si daca vrei sa faci o tura in Rodnei ti-as putea ajuta cu ceva lamuriri, ca am vazut ca nu ai fost prin meleagurile astea. Acum am un cort Pinguin Arris dar vreau unul mai usor, atunci cand merg singur. Asta are 2,3 kg, si pe munte fiecare gram conteaza.

4. adrian zice:

Buna seara. Am recitit ce ai scris despre corturi si deoarece nu am gasit de unde sa imi iau Ferrino sintesi am gasit un model de cort de o pesoana care functioneaza cu ajutorul unui bat de treking. Nu am gasit in materialele tale referiri la aceste tipuri de corturi. Ce parere iti dai? Eu am gasit urm[torul model: http://www.aliexpress.com/item/Black-hawk-limit-ultra-light-680-double-layer-parallel-chord-1-2-gauze-tent/1686424224.html?spm=2114.01020108.0.861.3VeSZJ
    Ma gandeam daca rezista la munte la o ploaie si la vant si daca nu intra vantul pe dedesubt. Cred ca la inaltimi mai mici ar fi ok, nu in zona golului alpin, dar oare cum e pe creasta cu el? Multumesc anticipat.

Apreciază

• Salut! Rezistenta unui cort e data in primul rand de forma lui si de numarul de bete pe care le are. Cu cat sunt mai multe bete, intersectate in mai multe puncte, cu atat rezista mai bine la vant un cort (vezi corturile de iarna sau de expeditie). Pe de alta parte, corturile cu inaltime mai mica si forma aerodinamica iar rezista destul de bine la vant (cum e cortuletul meu). Rezistenta la ploaie e data de calitatea tendei. Cortul din link-ul tau e de fapt un cort pentru bivuac, pentru situatii de urgenta, cand nu vrei sa cari cu tine un cort adevarat (mai greu), dar vrei sa ai totusi ceva in caz ca te prinde noaptea pe munte. Din ce vad pe site mie nu-mi pare nici prea rezistent la vant, din cauza formei si a structurii precare, nici la ploaie – asta pentru ca nu exista nicio garantie in acest sens (gen… un nume de marca).

Corturi de o persoana se gasesc destule, chiar si in Romania – dar mai ales pe site-uri din SUA sau alte tari (vezi Marmot de exemplu). Cateva modele sunt si la Mmsport, cam scumpe ce-i drept: http://www.mmsport.ro/excursie-foarte-usor-corturi-p1.htm
      SportVirus poate sa aduca orice model de cort Ferrino din cate stiu eu.