Călător prin țara mea – excursiile mele în 2012

Dacă în 2011 am stat pe munte cam 90 de zile, cu o lună mai mult ca în 2010, ei bine, în 2012 nu am reușit aceeași performanță – aceea de a sta cu o lună mai mult ca în anul precedent. Au fost doar vreo sută de zile în care m-am aflat în natură. Pe munte sau pe la poale, excursii mai grele sau mai ușoare, singur sau cu grupuri mari, organizate de mine, zilele petrecute în natură în 2012 au însemnat foarte mult pentru mine. Și nu doar pentru mine, dacă țin cont că tot mai multă lume urmărește cu plăcere albumele mele de pe Picasa, sau jurnalele de pe blog.

Am avut ocazia în acest an să expun fotografiile mele la mai multe galerii de artă: la Cercul Militar Național din București, la galeria Nicolae Mantu din Galați, apoi o expoziție de suflet pentru mine, cea de la sala expozițională F64, din București. A urmat Brașov, apoi vestul țării, cu o expoziție la Timișoara, la galeria Pro Armia. Aceste expoziții au reușit să aducă munții mai aproape de oameni, să-i aducă măcar puțin, în mijlocul orașelor. Astfel încât mai mulți oameni să-i descopere și să se bucure de ei.

Poate cea mai mare realizare din 2012 a fost implicarea mea într-un proiect foto în masivul Leaota – proiect care, la final – dar și pe parcurs, mi-a adus o mulțime de satisfacții. Îl menționez pentru că el reprezintă un pas important pentru mine și o dovadă că dacă perseverezi în urmărirea unui vis, până la urmă lucruri bune se întâmplă, oportunități să împlinești acel vis… apar! Cât de greu este să mergi însă pe un astfel de drum, știu probabil doar cei care au făcut-o. Pentru că în general lumea vede doar vârful unui iceberg, pe care poate-l invidiază – fără să-și dea seama că toate acele lucruri frumoase, se obțin uneori cu mari sacrificii, greutăți și suferință. Dacă merită sau nu, fiecare știe pentru el!

ioan stoenica in piatra craiului - turnurile dianeiDar să revin la excursiile pe munte. Le voi prezenta pe scurt, în ordine cronologică. Astfel puteți găsi mai ușor un anumit album foto sau jurnal, sau de ce nu… o idee pentru o excursie pe munte! Unele excursii nu au încă un album sau un jurnal. E posibil să aibă pe viitor, așa că voi adăuga și aici link-urile respective când va fi cazul.

1. Hășmașul Mare – 15, 16, 17 ian 2012 – Am acceptat propunerea Laurei și am plecat cu un tren de noapte spre munții Hășmaș. Fusesem acolo in urma cu vreo 4 ani, dar nu văzusem mare lucru din cauza ploii. De data asta muntele era complet alb, iar stancile spectaculoase și peisajele înghețate ni s-au arătat până la urmă, când a ieșit soarele. Cu ocazia asta am aflat și cum este să doarmă doi oameni cu un singur sac de dormit… iarna! Jurnal aici: O aventură albă și rece. Album foto, aici.

apus in hasmas2. Piatra Mare – 21 ian 2012 – Am urcat cu Nelu și Andrei prin canion, până la cabană. Deși ne doream să dormim la stâna de lângă vârf, zăpada mare nu ne-a lăsat să ajungem până acolo. Așa că de la cabană a trebuit să ne întoarcem. Am cărat rucsacuri mari degeaba, dar traseele din Piatra Mare sunt frumoase cu atâta zăpadă! Mai ales canionul 7 scări! O excursie în care am găsit… zăpezile de altă dată!

iarna in canionul 7 scari3. Poiana Mărului – 25 ian 2012 – Abia descoperisem casele răsfirate pe dealurile din zona Poiana Mărului (Bv), așa că voiam să văd mai mult! O tură solitară pe o culme lungă și pustie. Album foto, aici.

peisaj de iarna la poiana marului4. Pleșuva – 28 ian 2012 – Începuse să ningă frumos, așa că aveam chef de zăpadă! Am organizat astfel pe carpati.org o tura de… joacă în zăpadă. Ne-am strâns mai mulți oameni și am urcat pe vârful Pleșuva (Ph), unde am stat câteva ore să ne dăm la vale pe pungi de plastic sau fărașe speciale. Si să facem poze într-o zi rece dar cu soare puternic! De refăcut! Album aici: La joacă prin zăpadă.

joaca in zapada5. Dealuri Breaza – 5 feb 2012 – Valentin voia să testeze schiurile de tură într-o excursie ușurică, așa că dealurile de la Breaza ni s-au părut potrivite. Am mers prin tuneluri de crengi albe, făcând cu greu urme în zăpada adâncă. Album aici: prin tunelurile albe ale iernii.

tunel de crengi6. Holbav – 10, 11 martie 2012 – Dincolo de Măgura Codlei se ascunde un univers care mie mi se pare din ce în ce mai frumos: culmile sudice ale munților Perșani – care găzduiesc pe vârfulețe golașe, gospodării cu aspect de trecut. Două zile cu soare, zăpadă și vânt – și o noapte de iarnă in corturi deasupra satului: Prince of Perșani

apus in holbav - iarna pe dealuri7. Postăvaru – 21 martie 2012 – deși zăpada era încă mare, am reușit împreună cu Ștefan să ajungem la vârf, pe un traseu nemarcat dar care ni s-a părut foarte sălbatic. Coborârea a fost și mai interesantă, prin zone pe unde nu trec prea des oameni. Album foto.

pe vale spre postavaru8. Ciucaș  –  24 martie 2012 – La invitația lui Ionuț am ajuns și-n Ciucaș la final de iarnă. Soarele umezise zăpada așa că traseul a fost destul de dificil, cu scufundări multiple și lume multă pe vârf. Scufundări în Ciucaș.

prin zapada spre vf ciucas9. Valea Albă – 27 martie 2012 – prima mea excursie in care am urcat o vale de abrupt, folosind colțarii și pioletul. Îmi doream de ceva vreme să fac asta, așa că trebuia să profit de zăpada rămasă întărită pe firul văii. O excursie din care am învățat multe, mai ales în urma unui incident neplăcut. Mai multe detalii, în jurnal: Prima oară la colțari.
Albumul foto este și el aici: Singur pe Valea Albă.

ioan la intrarea in pestera10. Măcin – 31 martie 2012 – In primăvară am avut alături de tatăl meu o expoziție la Galați. Într-una din zile am găsit timp să oprim mașina la poalele Măcinului, așa că, împreună cu sora mea Irina, am urcat până pe cel mai înalt vârf al acestor munți: Țuțuiatu. Am găsit o mulțime de flori, dar pădurea era încă uscată, în așteptarea primăverii. La poale am văzut și o mulțime de popândăi, alergând de la o gaură la alta într-un mod foarte comic.

viorele11. Ceahlău – 14, 15 aprilie 2012 – Trecusem pe la poalele Ceahlăului de mai multe ori, dar abia de Paște am urcat pentru prima oară pe platoul acestui munte. Vremea nu a ținut cu noi, sus a fost ceață și lapoviță, iar în pădure a plouat destul de mult. Chiar și așa, ceața din pădurea de fag a fost frumoasă – și în plus am avut parte și de o surpriză… dulce!

padure misterioasa12. Vulcanii Noroioși și așezările rupestre de la Aluniș – 18 aprilie 2012 – Prima zi dintr-o excursie de 3 zile. După ce ne-am înnoroit pe gustul Mariei la vulcanii noroioși, am descoperit în a doua parte a zilei așezările rupestre din munții Buzăului. O excursie plină de mister și legende, prin locuri pe unde în trecut umblau dacii. Jurnal aici.  Album foto aici: Asezarile rupestre.

zone salbatice deasupra muntilor buzaului13. Masivul Ivăneț – 19, 20 aprilie 2012 – De ziua surorii mele, Maria, am continuat excursia începută la Vulcanii Noroioși cu un circuit prin masivul Ivăneț – parte din munții Buzăului. Am descoperit lacuri, munți de sare si păduri sălbatice la început de primăvară (cam întârziată). Jurnal aici: Masivul Ivăneț. Album aici.

lacul Meledic 14. Leaota – 28, 29, 30 aprilie 2012 – Această excursie în Leaota a fost prima pe care am făcut-o în acest an în acest masiv muntos. Eram înscris la un concurs pentru a fi implicat ca fotograf într-un proiect foto la care îmi doream enorm de mult să particip. Deși nu știam dacă voi fi ales sau nu, am făcut preventiv o excursie în Leaota, pentru a prinde pe culmi puțină zăpadă și brândușe. Jurnalul, plin de flori dar și de animăluțe, aici: Venirea primăverii. Album foto, aici.

branduse si varful leaota15. Măcin – 5, 6 mai 2012 – În 2011, exact în aceeași perioadă, descopeream plin de uimire cât de frumoși și surprinzători sunt acești munți micuți din Dobrogea. În 2012 am organizat pe carpati.org o tura la care s-au inscris 35 de oameni, dornici să cunoască și ei “micul gigant”. Bujori sălbatici, stânci, jungla verde și chei, dar și o noapte minunată, cu chitară, pe vârful Țuțuiatu. Jurnal, aici: Parcul Național Măcin.

apus peste corturi - macin16. Vânturiș – 12 mai 2012 – Auzisem de multe ori de cascadele Vânturișului din Bucegi și a venit momentul să le descopăr la fața locului. O zonă sălbatică, urcarea pe firul văii a fost foarte interesantă – iar cascada cea mare, la care am ajuns cu greu – nu ne-a dezamăgit! Am devenit astfel… exploratori pe la cascadele Vânturișului.

grup la cascadele vanturisului17. Ciucului – 25, 26, 27 mai 2012 – Prima oară în munții Ciucului. Alături de Paul (care mi-a făcut fotografia de mai jos) am traversat creasta de la sud la nord, bucurându-ne de verdele intens de mai, de orhidee de munte dar și de o rătăcire prin sălbăticie. Despre asta am scris aici: Ciuc, înc-un munte să mă duc! Iar albumul foarte verde este aici.

ioan si casuta piticilor18. Bucegi – 2, 3 iunie 2012 – Traseele dinspre Bran care urcă la vârful Omu mi se par printre cele mai frumoase din Bucegi. O excursie care ne-a arătat încă o dată că Bucegii sunt extrem de surprinzători – și că e greu să te saturi de ei – chiar și după un traseu de 10 ore, destul de dificil. Acest jurnal vă va lămuri: Bucegii – mereu surprinzători! Mie jurnalele mi se par mai frumoase și mai relevante, dar și această excursie are un album pe Picasa.

valea tiganesti - vedere de pe vf Scara19. Bucegi – Deleanu – 12 iunie 2012 – Prima zi dintr-o excursie de 3 zile, în care am plecat din Sinaia pentru a ajunge în Leaota. Am ajuns în acestă zi pe culmile Deleanu și Lucăcilă, de unde am avut parte de niște imagini foarte spectaculoase, cu stâncile de pe partea vestică a Bucegilor. Album aici.

abruptul vestic al bucegilor, la apus20. Leaota E – V – 13, 14 iunie 2012 – Am fost acceptat pentru proiectul din Leaota! Yuppy! 😀 De la cantonul Brătei am urcat la vârful Leaota, un urcuș obositor, foarte lung și accentuat. Dar pe vârf am găsit pantele pline de rododendron și am spionat în această excursie și 3 căprioare, de aproape! Neapărat vedeți acest jurnal!

caprioara merge prin iarba21. Leaota, cheile Ghimbavului – 20, 21, 22 iunie 2012 – Deși afară era caniculă, mie mi-au înghețat picioarele trecând prin apă prin cheile Ghimbavului! Am urcat apoi la vârful Cioara și am petrecut 2 zile încercând să surprind animale și păsări la marginea pădurii. Album aici.

ioan cheile ghimbavului22. Retezat – 26, 27, 28, 29 iunie 2012 – Prima mea intalnire cu lacurile si crestele din Parcul National Retezat a fost una… grandioasa! Am umblat singur pe crestele muntelui timp de 4 zile – mergand in fiecare zi in jur de 10 ore, ca sa acopar o suprafata cat mai mare. Citiți un jurnal cuprinzător, care să vă arate de ce multă lume consideră acest munte ca fiind cel mai frumos munte de la noi din țară! Printre stâncile verzi ale unui munte extraterestru. Albumul foto este aici: Singur în Retezat.

imagini cu lacurile din retezat - de ioan stoenica23. Trascău – 3, 4, 5, 6, 7 iulie 2012 – In Apuseni, 5 zile nu sunt de ajuns ca sa te saturi de frumusetea locurilor. Dar m-am bucurat impreuna cu surorile mele, Paul Si Otto de 5 zile prin muntii Trascău, descoperind locuri uitate de lume, chei sălbatice, case cu acoperis de paie si poieni pline de flori. Traversarea de la sud la nord a masivului e plină de elemente interesante, pe care le puteți vedea în acest album, sau despre care, mai bine, citiți în acest jurnal.

excursie in trascau - oameni in cheile râmețului24. Bucegi, valea Țapului – 14 iulie 2012 – in pregătirea unor ture mai dificile in Crai, am urcat pentru prima oara o vale de abrupt cotată 1B. Valea Țapului mi s-a parut incredibilă, in special datorita pasajelor foarte multe de cățărare, pe care m-am simțit chiar foarte bine, cu echipamentul cumpărat special. Album foto aici.

pe valea tapului, bucegi25. Leaota  N – S – 17, 18, 19 iulie 2012 – O nouă excursie în cadrul proiectului foto în care am fost implicat. De data asta am traversat masivul de la Nord la Sud, descoperind flori multe de care nu știam și petrecând pentru prima oară singur, o noapte în aer liber, pe creasta muntelui. Album – in curand!

peisaj in leaota - cu flori si raze26. Remarcare Vrancea – 26, 27, 28, 29 iulie 2012 – o ocazie bună să revin în unii din munții mei preferați a fost o nouă acțiune de remarcare organizată pe carpati.org. Participasem și anul trecut la două etape. Am reușit și de data asta sa remarcam niște trasee uitate de lume și a fost o aventură să ne găsim direcția pe unele din ele. Ați remarcat munții Vrancei? Noi da!

muntii vrancei - pe varful pietrosu27. Piatra Craiului nemarcate – 4, 5, 7 august 2012 – 3 zile cu trasee spectaculoase, propuse de Mugurel Ilie pe carpati.org. O tura pentru care mi-am cumparat special echipament de cățărat (ham, carabiniere, cască, dispozitiv de coborâre). Am avut la început ceva emoții, pentru că nu mai fusesem pe trasee atât de dificile și expuse – dar după tura de pregătire de pe Valea Țapului din Bucegi, mă simțeam mult mai pregătit să fac față noii încercări. Au fost 3 zile în care am descoperit zone puțin umblate, prin abruptul de pe partea vestică a Pietrei Craiului – plus o zi de odihnă în Plaiul Foii, la poalele muntelui. Am reușit să scriu pentru fiecare excursie câte un jurnal, pe care le găsiți aici:

Ziua 1: Valea Podurilor, Brâul Soarelui.

Ziua 2: Padina Lăncii, Poiana Închisă

Ziua 3: Vâlcelul cu Fereastră, Turnurile Dianei

cort Quechua T2  - in Plaiul Foii28. Excursie copii – 15, 16, 17 aug 2012 – o excursie foarte diferită de altele pe care le-am făcut, dar care mi-a amintit un pic de copilărie. Alături de doi nepoței mici (3 și 5 ani) am făcut o excursie prin România, dormind două nopți în cort – una pe Transfăgărășan și una pe Transalpina. O experiență importantă și pentru copii și pentru adulți, despre care puteți afla mai multe din acest jurnal: Atenție, copii la cort!

copiii alearga 29. Vrancea – 25, 26 aug 2012 – Poate cea mai frumoasa excursie organizata de mine pe carpati.org, a fost cea de pe muntele Coza. Alături de 15 participanti am descoperit zone abrupte, spectaculoase si am dus mai departe sloganul “This is Vrancea!”

culme ingusta in muntii vrancei30. Piatra Craiului, aven – 4, 5, 6, 7 sept 2012 – alături de câțiva oameni pasionați de speologie, am făcut parte din prima echipă care a coborât vreodata pe fundul unui aven din Piatra Craiului – avenul Zbirii. O experiență inedită, câteva zile de stat la poalele și pe crestele acestui munte de piatră. Album aici.

in avenul zbirii31. Tura foto – 9 sept 2012 – De mai multă vreme tot ziceam să organizez o tură foto dedicată celor care sunt la început de drum în acest domeniu – sau care vor să scoată mai mult de la aparatele foto pe care le au. Așa că dealurile de la Breaza – Comarnic au fost un decor bun pentru o zi frumoasă și utilă. O zi în care explicațiile tehnice despre viteza de expunere, iso sau diafragma, au fost puse în practică pentru a fi mai bine înțelese. Și m-am ales și eu cu o fotografie super! 😀

ioan pe steag 32. Almăjului, Cazane – 19, 20 sept 2012 – În septembrie am avut o expoziție foto la Timișoara. Dacă tot a trebuit să merg până acolo, m-am oprit să fac și câteva trasee în zona Cazanele Dunării. Am făcut vreo 4 mici trasee interesante și am intrat și într-o peșteră foarte spectaculoasă! Jurnal aici: Unde curge-n vale un râu mititel.

cazanele mici vazute de sus33. Penteleu – 22, 23 sept 2012 – o nouă tură organizată de mine pe carpati.org. Un grup numeros și de data asta, o noapte cu vânt puternic și un traseu nemarcat foarte sălbatic la coborâre. Pe vârful Penteleu.

corturi in penteleu34. Podu Calului, Siriu, Tătaru – 24, 25, 26, 27 sept 2012 – După tura din Penteleu, câțiva dintre noi (Irina, Laura, Otto si cu mine) am rămas în zonă pentru o nouă excursie. Ni s-au alăturat si Paul și Eva, care a venit din Cehia special pentru această excursie. Am traversat masivul Podul Calului, apoi am urcat în Siriu – unde am rămas doar 4. Am continuat prin munții Tătaru până la poalele Ciucașului, de unde am coborât spre Vama Buzăului. Traversările de acest gen, care presupun trecerea dintr-un munte în altul, au ceva foarte deosebit în ele. Se crează o legătură mai strânsă între tine și munte, te obișnuiești într-un mod plăcut cu prezența ta departe de orașe și la final… nu-ți mai vine să te dai jos. Album aici.

lacul vulturilor, siriu35. Parâng – 29, 30 sept 2012 – Cu doar o zi de odihnă după o săptămână plină de  munte, am plecat spre Parâng, în tura organizată de Ionuț pe carpati.org. Deși fusesem in acești munți, data trecută plouase și nici nu aveam aparat foto. Așa că acum am putut vedea mai bine cum arată creasta Parângului și lacurile acestui munte, iar ca bonus, o noapte dormită în cort la peste 2000 de metri – cu un apus și-un răsărit să ne țină pe marginea prăpastiei cu gura căscată. Album aici: Lacuri, afine și toamnă în Parâng.

lac in parang36. Valea Seaca dintre clăi – 20 oct 2012 – Un traseu nemarcat prin Bucegi, o zi în care am surprins zadele imbrăcate în cea mai frumoasă haină pe care o au în șifonierul din lemn de brad. Le puteți vedea defilând în acest album: Cine trece-n Valea Seacă (dintre clăi)?

zade galbene37. Acele Morarului – 21 oct 2012 – Poate cea mai spectaculoasă și dificilă excursie făcută în acest an. Traversarea Acelor Morarului, un traseu cu grad de dificultate 2A – unde expresia “pe muchie de cuțit” devine rapid “pe muchie de stâncă”! Un jurnal în care am încercat să descriu cât mai detaliat, ce înseamnă parcurgerea acestui traseu: Acele din carul cu fân al Bucegilor.

umbra acelor - peisaje frumoase din bucegi38. Măgura – 26 oct 2012 – În căutarea toamnei am făcut o excursie scurtă pe la Măgura. Am descoperit un vârfuleț care m-a fermecat, așa că ideea de a organiza o tură în zonă a apărut rapid. Imagini găsiți într-un album combinat, 2 în 1 la Măgura.

stanci pe magurile branului39. Mușeteica – 2 nov 2012 – Una din marile aventuri din 2012 – parcurgerea crestei Mușeteica – Buda, in munții Făgărașului. O creastă nemarcată, fără potecă, abruptă și spectaculoasă! Un pic de zăpadă, un pic soare, mai mulți nori și un traseu înfricoșător de frumos! Jurnal spectaculos, aici: Deasupra Lumii, la marginea ei. Album cu mai multe imagini, aici.

Creasta Museteica - Raiosu - Buda40. Măgura tura mea – 4 nov 2012 – Așa cum spuneam, am revenit la Măgura pentru fotografii și plimbări prin toamnă. De data asta am organizat ieșirea pe carpati.org, așa că ne-am strâns aproape 40 de oameni. Vremea a fost incredibilă, ne-am putut bucura nu doar de culorile toamnei (din plin), dar și de crestele Bucegilor, atât de clare, la o aruncătură de băț de trekking. Aflați unde s-a născut toamna!  Și dacă vreți să participați la o astfel de tură, faceți-vă cont pe carpati.org și urmăriți postările de acolo!

toamna la magura41. Șotriile dealuri – 8 nov 2012 – chiar și ieșirile scurte, de jumătate de zi, pot fi pline de peisaje frumoase. Voiam să mă mai bucur de culorile calde de toamnă, așa că am urcat pe dealurile de la Breaza – descoperind cu ocazia asta și locuri noi pe unde să organizez în viitor vreo tură. Album aici: toamna pe dealuri.

toamna la sotriile42. Holbav – 15, 16, 17 nov 2012 – Împreună cu Paul am dat un ocol de Măgura Codlei, ajungând pe culmile pitorești ale munților Perșani. Două nopți la cort, 3 zile colorate încă, într-o zonă înconjurată de munți. Terapie prin toamnă.

aburii diminetilor montane43. Holbav – 1, 2 dec 2012 – am revenit la Holbav cu Ionuț și Adelina. Măgura Codlei ne-a așteptat cu un curcubeu – dar am găsit dealurile schimbate, pregătite de iarnă. Găsiți aici, Comoara de la capătul curcubeului.

comoara de la capatul curcubeului44. Cheia – 9 dec 2012 – o ieșire eșuată intr-o oarecare măsură din cauza unui incident auto, dar a fost până la urmă o ieșire în zăpadă, la poalele Ciucașului. Și ce zăpadă!

45. Măgura – 13 dec 2012 – din categoria “jumătate de zi în natură e mai bună decât o zi în casă”, am fost să văd Măgura învelită în alb… Deși a fost înnorat, cu noul obiectiv am reușit să scot în evidență câteva căsuțe pierdute prin zăpadă. Iarna la Măgura.

iarna la magura46. Ceahlău – 21, 22, 23 dec 2012 – Am revenit în Ceahlău, cu Ionuț, Adelina și Irina. Speram să prindem unul din răsăriturile acelea celebre de Ceahlău și, după o zi complet în ceață, ultima dimineață a excursiei ne-a recompensat pentru așteptare. Vedeți un jurnal în care am descris și aspecte tehnice despre realizarea fotografiilor: Răsăritul mult dorit.  Și un album cu imagini spectaculoase, aici.

rasaritul mult dorit - in ceahlau47. Bistriței – 24, 25, 26, 27, 28 dec 2012 – Dacă tot eram în Moldova, ultima mare aventură din an a avut loc în zonă, în munții Bistriței. Împreună cu Otto am petrecut 4 zile și un pic prin zăpezi, pe culmi pustii, fără marcaje și fără oameni. O experiență dificilă, din care ieși însă mult mai pregătit pentru alte excursii de iarnă. Jurnal aici: aventura moldovenească

cort la stana48. Sfârșit de an la Holbav – 30, 31 dec 2012 – sfârșitul anului ne-a găsit la o căsuță bătrânească din Holbav, zonă pe care sper să o revăd cât mai mult și-n 2013. A fost un revelion petrecut în condiții de “lux” tradițional românesc… album aici: Ultima zi din an. Nu, nu m-am săturat de Holbav! Și așa a apus 2012…

ultimul apus din 2012

Dacă 2013 va fi mai bun din punct de vedere al ieșirilor pe munte sau nu, nu știu. Sper să fie totuși mai bun din punct de vedere al satisfacțiilor pe care fotografia și jurnalele pe care le scriu mi le aduc, astfel încât să îmi fie mai ușor să fac asta – și mai mulți oameni să se bucure de albumele și jurnalele mele.

Și dacă tot am spus de oameni și jurnale, câteva detalii interesante: în 2012 am cunoscut in excursiile la care am participat circa 150 de oameni (mai mult de 100 in excursii organizate de mine). Cu o parte din ei am mers pe munte de mai multe ori. Albumele de pe Picasa au fost vizitate in 2012 de peste 12.000 de oameni (vizitatori unici). Iar blogul meu, care a intrat în primele 1000 din țară (cf ZeList), a avut in 2012 circa 190.000 de vizualizări (in medie 500 vizualizari pe zi). Cel mai vizualizat jurnal al meu din toate timpurile, este un jurnal scris în 2012, despre Așezările rupestre de la Aluniș (jud. Buzău).

Nu uitați că, dacă vreți să mă ajutați să merg mai departe cu ceea ce fac, o puteți face în mai multe feluri: prin exprimare vizavi de fotografiile și jurnalele mele (îmi prinde bine să știu că sunt oameni care urmăresc și găsesc ceva util sau interesant în ele), prin promovarea lor (și a blogului) sau prin achiziționarea unor fotografii pe care să le oferiți cadou sau să le puneți pe perete. Pot printa și înrăma aproape orice imagine – iar ele arată mult mai frumos pe un perete pe care sa-l coloreze, decât pe monitor. Detalii găsiți aici: fotografii Ioan Stoenică de vânzare.

Mulțumesc pentru vizită și interes și… vă mai aștept în grădina mea virtuală! 🙂 Pentru a primi pe mail notificare atunci când adaug un jurnal nou, vedeți căsuța specială din josul paginii. Și dacă tot am zis de grădină, iată și un album de primăvară, făcut în grădina de la țară: Spring Emotions

ioan pe varful bucura 1

Ioan Stoenică, martie 2013.

Despre Ioan Stoenică

Nascut primavara, crescut vara, iubit si plans toamna, reinviat iarna. Incerc sa-mi urmez inima, ajutand-o cat mai mult cu ratiunea.
Acest articol a fost publicat în Excursii cu suflet și etichetat , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

17 răspunsuri la Călător prin țara mea – excursiile mele în 2012

1. Victor Anica zice:

Fericit ca am luat parte la trei dintre ele 😀 Mi-am fixat si eu cateva obiective pentru 2013, nu neaparat ca numar de zile pe munte, intrucat asta depinde si de alti factori la mine, cat in materie de locuri in care vreau sa ajung si trasee pe care doresc sa le fac (spre ex. Creasta Fagarasului 🙂 )

Multe zile cu soare pe munte si in 2013 !

Apreciază

• Poate reusim si anul asta cateva ture impreuna! Si clar, obiectiv nu inseamna nici sa te chinui sa fii nu stiu cate zile pe munte, nici să bifezi o lista de varfuri sau mai stiu eu ce. Trebuie doar sa reusesti să faci macar o parte din lucrurile pe care chiar simti ca vrei sa le faci. Si dacă ai cateva destinatii clare, e cu atat mai usor sa ajungi acolo.

De creasta Fagarasului tot zic si eu de vreo 2 ani. Anul asta insa cred ca mai mult m-ar atrage creasta Rodnei, ca n-am fost niciodata acolo. Dar vom vedea ce va fi. Sau mai bine zis… ce vom face sa fie! 🙂
      Excursii reusite sa ai si tu in acest an!

2. Andreea B zice:

Te plimbi nu gluma. La mai multe in 2013!

3. Larisa zice:

La cat mai multe excursii la fel de frumoase si in 2013!

4. Stelica zice:

Buna iti zic pentru inceput si succes pentru ce ti-ai propus in acest an.Ioane daca pot sa iti zic asa,ma pregatesc pentru o tura de creasta in muntii Bistritei.am inceput sa ma informez de pe blogurile montagniarzilor si lam descoperit pe al tau foarte interesant in descriere si foto dar mi sau lungit urechile asteptand de 3 luni sa pui jurnalul si imaginile din muntii Bistritei.

P.S.Anul acesta mi-am propus si o tura de creasta muntilor Rodnei ,daca totusi mergi anunta din timp poate reusesc sa ajung si eu…

Apreciază

• Salut! Stiu ca sunt in urma cu mai multe jurnale si albume – nu pot promite insa ca le voi adauga curand. Cand voi reusi sa ma ocup de ele, le voi adauga insa cu siguranta 🙂

Despre creasta muntilor Bistritei iti pot spune doar cateva lucruri acum: noi am urcat din sud, din Grinties si am ajuns pana la varful Budacu, cel mai inalt. De acolo am coborat spre est, spre Borca. Ne-am miscat foarte greu din cauza zapezii. Pe creasta nu exista marcaje deloc. Probleme de orientare insa nu au fost foarte multe, desi intre vf Grinties si vf Budacu am ratacit un pic traseul, ca e mult de mers prin paduri. Iar distantele sunt mult mai mari decat ne asteptam. Am avut o harta f proasta, era de fapt o schita a crestelor si vailor – fara prea multe detalii.

Cred ca mai bine marcata este partea nordica a acestor munti, care e mai populara printre turisti.

• Stelica zice:

Da,partea de sud e putin salbatica,eu vreau sa incep din nord pentru ca vin dinspre Suceava si sa ajung pana pe Budaca apoi daca imi incape timpul merg pe creasta pana la Grinties daca nu cobor spre Borca.Ma gandeam sa fac toata creasta in maxim 6 zile dar vad ca tu ai facut 4 sau 5 zile fara sa faci toata creasta nmasivului sudic,nu stiu ce sa zic o sa vad,cand ai fost tu era iarna totusi.

• Noi am ajuns a 3-a zi seara pe Budacu, dar am mers asa greu din cauza zapezii mari. Chiar si cu rachetele de zapada, tot ne afundam si mergeam greu. Fara zapada, desi e distanta mare, se poate parcurge mai usor si mai repede creasta. Si de la Budacu la Borca e un pic dificil cu orientarea, nu-s marcaje. Dar sunt multe stane in zona, poate mai gasesti oameni (si caini).

5. Ana-Maria zice:

Super Ioan!
    Esti unul din eroii mei.
    Daca as fii eu in locul lui Basescu (nu ca as semana), pe tine te-as pune ministrul turismului, sau ambasador al Romaniei.
    Te pricepi cel mai bine sa faci tara asta mai frumoasa decat e, nu ca n-ar fi.
    Bine, bine, nu o sa ma supar daca imi stergi comentariul.
    Voiam sa spun doar ca sunt incantata si uimita. Si de peisaje, si de realizarile tale.
    Sa te-ajute Dumnezeu sa vezi si sa faci mai mult decat atat!

Apreciază

• :)) Eh, poate in viitor voi reusi sa fiu un pic mai mult un Ambasador al României, desi daca se va intampla asta, va fi probabil pe cont propriu (ca cine sa ma ajute?). Poate voi avea ocazia sa expun printr-un oras european, sa ramana cei de-acolo socați că există in Romania ceea ce vor vedea in imagini, peisajele acelea…

6. Renutzu zice:

Apar si roadele Ioan, ca drept dovada poza din NG si proiectul Leaota! Ca sa le enumar pe cele mai importante. Fi asa cum esti, nu-ti schimba stilul si modul de viata ptr nimic in lume. O retrospectiva de toata invidia iar 2013 sigur o sa-l depaseasca pe 2012….ca asa-i frumos, sa evoluezi! Sa te bucuri in continuare de mult frumos si simplitate!

7. criscar50 zice:

Cu siguranta:nu doar pentru tine…Multumim,M&C

8. vadim zice:

super drumetii, si pozele fain tare
    mai ai locuri vacante in echipa 🙂

Apreciază

• Salut! Nu-i vorba de „o echipa”… Merg uneori singur, alteori cu 1-2 prieteni pe care-i cunosc bine si uneori… mai organizez cate-o tura pe site-ul carpati.org, unde iau si necunoscuti. Dar acolo se organizeaza destul de multe ture, asa ca daca ai un cont pe site si vrei sa mergi mai des pe munte, te poti inscrie si tu! 🙂